نسیم پلاس




همایش نهضت تامین مالی شهر

همایش نهضت تامین مالی شهر



  • ارسال شده در تاریخ : ۰۲ دی ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی آژانس تبلیغاتی نسیم سبز: همایش نهضت تامین مالی شهر، در تاریخ پنجشنبه 23 آذرماه 1402 در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، سید محمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر، مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران و جمعی از شهرداران کلانشهرهای ایران با هدف ارایه راهکارهای اساسی برای جلب مشارکت مردم در تامین نهضت مالی اداره شهرها و با مشارکت شرکت و کانون تبلیغاتی نسیم سبز تصویر و مجری گری احمد اکبرنژاد برگزار شد، 

 

در این رویداد، شهردار تهران با بیان اینکه با برگزاری همایش و نمایشگاه نهضت تامین مالی شهر ظرفیت‌های جدیدی برای مدیریت شهری فراهم شده است، گفت: 

اتفاق بزرگی که در این همایش رخ داد این است که نوزده کلان‌شهر، بورس و بانک شهر دست به دست هم دادند تا زمینه بکارگیری ابزارهای نوین برای ساخت کشور را سازماندهی کنند.  لذا اگر در حوزه مسکن وارد شوید می‌بینید که مسکن عمده نقدینگی را جذب می‌کند. سود این نقدینگی به مردم می‌رسد و درنهایت هم مشکل بزرگی را حل خواهد کرد. اگر به سمت حمل و نقل عمومی برویم می‌بینم شهرهای بزرگ برای ساخت هر کیلومتر مترو دو هزار میلیارد هزینه می‌کنند.

 

زاکانی تامین اعتبارات توسط مردم را یک فرصت عنوان کرد و گفت: خود مردم صاحب امکاناتی می‌شوند که آن را تامین می‌کنند. تهران ۹۸ اصلاح تقاطعی دارد که 780کیلومتر راه مردم را به 53 کیلومتر کاهش می‌دهد. همین باعث کاهش آلودگی و مصرف بنزین می‌شود. این موضوع به منابع مالی نیاز دارد. این کار بزرگی که امروز انجام می‌شود قابل تقدیر است. از عزیزان مجمع کلانشهرها، بورس و بانک شهر که با حضور و آموزش خود این مراسم را برگزار کردند تشکر می‌کنم.


وی گفت: ما هم در شهرداری باید شفافیت داشته باشیم. بخشی از منابع بودجه ما از بودجه عمومی می‌رسد. این موضوع هم برای شورا هم برای دیوان محاسبات باید شفاف باشد. اما برای استفاده از ابزارهای مالی باید داشته‌های خود را آشکار کنیم. وقتی ما متولی خدمت در شهر شدیم، با اسناد بدون حسابرسی مواجه شدیم. تا اسناد قبلی تأیید نشود نمی‌توانیم موارد جدید را مطرح کنیم. من به عنوان مدیر شهری پاسخگو و مسئول هستم. تصمیماتی که شهردار قبلی گرفته باشد، برای من تعهد آور است. مگر اینکه آن موضوع برای شهر مخرب باشد. اعتماد بر استمرار مدیریت این است که خوبی های گذشته را نفی نکنیم. لذا باید برای و مسئولین دولتی اتفاقاتی رخ دهد که ظرفیت را باز کند.


زاکانی اعتمادسازی در بین مردم را شرط رسیدن به اهداف مورد نظر در تحقق اهداف نهضت تامین مالی شهر دانست و افزود: باید طوری مدیریت کنیم که مردم برای سرمایه‌گذاری اعتماد کنند. حرکت شهرداری‌ها به سمت استفاده از ابزارهای نوین، ارز دیجیتال و استفاده سرمایه مردم برای پروژه‌های شهری دولت، موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نهضت تامین مالی شهر

همایش کلان شهرها

 

همایش شهرداری در برج میلادشهرداری تهران