نسیم پلاس




رایج ترین انواع رویدادهای سازمانی و تجاری

رایج ترین انواع رویدادهای سازمانی و تجاری



  • ارسال شده در تاریخ : ۰۳ دی ۱۴۰۰

هدف سازمان ها از برگزاری رویدادها گرد هم آوردن افراد به منظور ایجاد روابط بین فردی و تجاری است. در حالی که نمی توان آن را بدون بستر مناسبی برای آشنایی و شناخت یکدیگر به جود آورد. در اینجا نگاهی به انواع مختلف رویدادهای سازمانی خواهیم داشت.

سمینارها و همایش ها

هدف سمینارها و همایش ها: سازمان ها این جلسات را با مخاطبان هدف برنامه ریزی و برگزار می کنند و اطلاعات مربوطه را در اختیار آنها قرار می دهند.

توضیحات: سمینارها معمولا رویدادهای کوتاه تری هستند که از چند ساعت تا چند روز کاری به طول می انجامند. آنها یک یا چند بلندگو دارند و عموماً همه شرکت کنندگان را در یک فضا کنار هم نگه می دارند. از سوی دیگر، همایش ها معمولاً چندین جلسه دارند. آن‌ها معمولاً در هتل‌ها و سالن های مخصوص همایش برگزار می‌شوند و با یک جلسه اصلی آغاز می‌شوند و سپس جلسات بعدی بر اساس موضوع برگزار می‌شوند.

نمایشگاه های تجاری

هدف: سازمان ها اغلب جهت شناساندن فعالیت یا محصول خود در نمایشگاه های تجاری شرکت می کنند. همچنین ممکن است شرکت‌ها یا سازمان ها میزبان یا اسپانسر یک نمایشگاه تجاری باشند تا تصویر خود را به عنوان پیشرو در صنعت در میان دیگر شرکت‌کنندگان تقویت کنند.

توضیحات: برنامه ریزی رویداد برای نمایشگاه های تجاری شامل مذاکره در مورد تعرفه برای فضای غرفه، تبلیغات و فرصت های سخنرانی است که در آن مدیریت شرکت می تواند صحبت کند. نمایشگاه های تجاری در فضاهای بزرگ برگزار می شود و محصولات و خدمات صدها فروشنده را به نمایش می گذارد.

رویدادهای ورزشی

هدف: برگزاری رویدادهای ورزشی تقریباً مورد علاقه  هر سازمانی است. مدیریت روابط هدف اصلی است و تیم ها اغلب برای این منظور ساخته می شوند.

توضیحات: ایده این است که به افراد سازمان مکانی داده شود تا بتوانند در یک محیط آرام و سالم روابط خود را ایجاد کنند. زمانی که افراد یک سازمان در سلامت کامل با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، قطعاً موجب پیشرفت و جهش مجموعه خواهند شد.

مراسم های قدردانی و تودیع

هدف: این مراسم جهت قدردانی از زحمات و تلاش های افراد موثر در سازمان ها و شرکت ها برگزار می شوند تا ضمن سپاسگزاری و خسته نباشید به فرد مورد منظر انگیزه ای برای کارکنان دیگر برای ادامه راه آنها باشد.مراسم های قدردانی می‌تواند تقدیر از کارمندان باشد یا برنامه‌ ای برای نشان دادن قدردانی از مشتری، که هر دو بخش مهمی از استراتژی یک سازمان می باشند.

توضیحات: امکانات و انواع بی حد و حصری از مراسم قدردانی وجود دارد که سازمان ها در طول سال برگزار می کنند. برنامه های رایج عبارتند از:
 برنامه های نمایشی، سرگرم کننده و شام

مراسم افتتاحیه یا مراسم سالگرد 

هدف: این مراسم فرصتی را برای یک کسب و کار یا سازمان فراهم می کند تا یک افتتاحیه بزرگ یا سالگرد را جشن بگیرد. این مراسم ها اغلب ماهیت جشن دارند و می توانند به کارمندان شرکت محدود شوند یا بسته به اندازه شرکت، مشتریان، فروشندگان و حتی جامعه محلی را در بر گیرند.

سمینار های آموزشی و روانشناسی

هدف: سمینارهای آموزشی و سمینارهای روانشناسی برای تقویت اعتماد به نفس، حسن نیت و روحیه کارکنان یک سازمان است. همچنین این رویدادها فرصت منحصر به فردی را برای کارکنان فراهم می کند تا در یک محیط غیر کاری وقت خود را با هم بگذرانند. در نهایت منجر به ایجاد تیم های موفق کاری در یک شرکت یا سازمان خواهد شد.

توضیحات: سمینارهای روانشناسی و آموزشی برای کارکنان می تواند در قالب کارگاه هایی برگزار شوند تا حس یکدلی و همکاری تیمی در بین آنها تقویت شود.

همایش های معرفی محصول

هدف: رویدادهای معرفی محصول می تواند از جلسات داخلی برای اطلاع رسانی به همه کارمندان در مورد محصولات آینده گرفته تا برگزاری مهمانی های پر سر و صدا پیرامون عرضه محصول در بین مشتریان و رسانه ها می شود، باشد. 

توضیحات: مراسم های معرفی محصول به منظور ایجاد پوشش رسانه ای و سر و صدا، قبل از ورود محصول به بازار است. مراسم معرفی محصولات بزرگ نیز بسته به صنعت، بیشتر از طریق مهمانی‌های بزرگ با مهمانان سرشناس، شام و سرگرمی انجام می شوند. مراسم معرفی محصولات اپل و تسلا به این صورت برگزار می شوند.

اگر برای برگزاری همایش، سمینار یا مراسم معرفی محصول خود نیاز به مشاوره و اجرای آن دارید، متخصصان نسیم سبز در کنار شما خواهند بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از تعرفه های برگزاری همایش و سمینارها و همچنین مراسم های خود، بر روی این لینک، کلیک بفرمایید.