نسیم پلاس




برگزاری همایش مادران چشم به راه

برگزاری همایش مادران چشم به راه



  • ارسال شده در تاریخ : ۱۰ تیر ۱۳۹۳

همایش سراسری "مادران چشم به راه" و تجلیل از مادران شهدای گمنام تهران به سفارش شهرداری تهران، توسط آژانس تبلیغاتی نسیم سبز در برخی از فرهنگسراهای تهران به صورت همزمان برگزار شد. به همین مناسبت مراسمی نیز در فرهنگسرای بهمن با مراسم تجلیل از مادران 38 شهید گمنام منطقه 16 برگزار شد. این مراسم در 19 خرداد ماه 93 با مراسم تولد یکی از شهدای جاوید الاثر منطقه 16 تهران همزمان شده بود و به همین مناسبت کیک تولدی برای "شهید جاوید الاثر حمیدرضا شفیعی" که تصویر این شهید بزرگوار بر رویش نقش بسته بود تدارک دیده و توسط مادرش بریده شد.

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: صحبت کردن در جمع مادران شهدا کار سختی است حتی برای کسانی که خود را مدعی در سخنرانی می‌دانند چرا که نوعی درس پس دادن جلوی کسانی است که خودشان صاحب اصلی مکتب و طریق راه هستند. 

وی با بیان اینکه خودم فرزند شهید هستم و جزئی از این خانواده محسوب می‌شوم اظهار داشت: صبر کردن در مسیر حق و در منظومه اسلامی جایگاه والایی دارد در همان منظومه و چارچوب اسلامی نیز جایگاه مادر متفاوت است. نقش مادر در نظام متعالی ما بسیار والا است و به همین دلیل ائمه اطهار می‌گویند مردان از دامان زنان به معراج می‌رسند و بهشت زیر پای مادران است. صبر در نهان مادر گذاشته شده است اما امروز جمع شده‌ایم تا در مورد صبری مضاعف صحبت کنیم. در مورد خانواده‌هایی که نه تنها داغ فرزند خود را دیده‌اند که حتی داغ پیکر ندیده فرزندشان را تحمل می‌کنند. 

در این مراسم آیت‌الله قرهی، امیر گلفام رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار غیاثی و جمعی از مادران و خانواده معظم شهدای گمنام حضور داشتند. امیر گلفام در این مراسم پیام مقام معظم رهبری به مادران شهدای گمنام را قرائت کرده و در پایان مراسم از مادران شهدای گمنام تقدیر به عمل آمد.

 

سخنرانی مهرداد بذرپاش

مراسم تولد شهید جاویدالاثر