نسیم پلاس




برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی در فرودگاه مهرآباد

برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی در فرودگاه مهرآباد



  • ارسال شده در تاریخ : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

 اينجا فرودگاه مهرآباد است، جايي كه 36 سال پيش دل‌ها در سينه مي‌تپيد و هيجان نقطه اوج را رد كرده بود و تپش نبض انتظار را مي‌شد از مردمك چشمان چشم انتظار مردم انقلابي مشاهده كرد.

آخر قرار بود امام خوبي‌ها بيايد كه آمد و بسيار هم خوش آمد. اصلا جان بود كه به پيكره مردم و خاك ايران اسلامي تزريق شد.

حالا يعني 36 سال بعد از آن روز خاطره‌انگيز كه فرودگاه مهرآباد و تلاشگران آن روز اين فرودگاه را براي هميشه در ذهن تاريخ جاودانه ساخت، مراسم گراميداشتي برپا بود؛ بس عظيم و تماشايي، این مراسم که توسط آژانس تبلیغاتی نسیم سبز برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا در آمد ماحصل برنامه‌ريزي و زحمت مسئولان و مجموعه شركت فرودگاه‌ها و فرودگاه بین‌المللی مهرآباد بود.

در اين مراسم شخصيت‌هاي نامدار كشورمان نظير حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري، چند تن از اعضاي بيت معظم امام(ره)، سيدمحمود دعايي يار ديرين امام راحل(ره) و نماينده ولي فقيه در روزنامه اطلاعات، عباس آخوندی وزیر راه‌و شهرسازی، علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، همسر رياست جمهوري، علیرضا جهانگيريان رئيس سازمان هواپيمايي كشوری، محمدعلي ايلخاني رئيس هيات مديره و مديرعامل  شركت فرودگاه‌هاي كشور و فرمانده پليس فرودگاه‌ها و... حضور داشتند.

ناطق نوری طی سخنانی با خاطره گویی از روز ورود امام، گفت: بسیاری به امام خمینی(س) می‌گفتند که در این شرایط به کشور نیاید چرا که ممکن است هواپیمای حامل امام را بربایند، منفجر کنند و یا جای دیگری بنشانند. اما ایشان با اتکا به خداوند فرمودند که من به مردمم قول دادم که در اولین فرصت به حضورشان برسم و اگر بناست بمانم با ملت می‌مانم و اگر بناست بمیرم با ملت می‌میرم.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری در مراسم گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام (س) به کشور ضمن تبریک و گرامیداشت سالگرد ورود امام خمینی به خاک وطن اظهار کرد: در 36 سال پیش در همین سالن فرودگاه مهرآباد  برنامه‌هایی از سوی کمیته استقبال از امام که پایگاه آن در مدرسه رفاه بود، سازماندهی شده بود که رأس این کمیته جامعه روحانیت مبارز تهران مدیریت می کرد و دوستانی که جمعی از آنها از دنیا رفته اند همچون مرحوم شهید مطهری، شهید بهشتی، مهندس بازرگان که همه در آن روز نقش مهمی داشتند، حضور فعال داشتند.

در اين جمع صميمي، مي‌شد هزاران خاطره گفته و ناگفته را در چهره حاضران خواند، آنها كه در برهه‌هاي مختلف يار و غمخوار امام (ره) بودند و امروز نيز پاسدار ميراث گرانبهاي ايشان يعني انقلاب اسلامي هستند.

دکور بسیار زيباي ترمينال شماره يك فرودگاه مهرآباد همراه با پخش سرود و نماهنگ‌هايي با موضوع روز تاريخي 12 فروردين، فضايي بسيار احساسي و نوستالژيك را به اين مراسم بخشيده بود، به گونه‌‌یي كه شايد امروز و در اينجا بهتر از هرجايي ديگر مي‌شد حضور امام(ره) را حس كرد، شيريني انتظار منتظران بازگشت ايشان را چشيد و با آنان همراهي و همدلي كرد.

همچنین در این مراسم دکتر محمد اصفهانی خواننده با سابقه کشورمان به همراه گروه خود کنسرت زنده‌ای را اجرا نمود که مورد توجه زیاد حاضران شد.
بي‌راه نگفته‌ايم اگر بگوييم كه مراسم گراميداشت بازگشت تاريخي امام خميني(ره) و ورود فراموش نشدني ايشان به فرودگاه مهرآباد، طليعه‌یي پرفروغ بر برنامه‌هاي دهه‌فجر انقلاب اسلامي در سال 1393 بود.​ 

دکور دیجیتال

نمایی از دکور دیجیتال مراسم


کنسرت محمد اصفهانی

اجرای زنده محمد اصفهانی

نمایی کلی از مراسم گرامیداشت ورود امام خمینی

ادای احترام به سرود ملی

برخی از مقامات حاضر در مراسم

 حضور مقامات مختلف کشوری و لشکری 



حضور خانواده امام در مراسم

حضور خانواده امام خمینی در مراسم

عباس آخوندی در مراسم گرامیداشت

حاشیه هایی از حضور خبرنگاران

فرودگاه مهرآباد

 

 احمد اکبرنژاد مدیرعامل نسیم سبز و تهیه کننده مراسم گرامیداشت ورود امام خمینی