نسیم پلاس




ایده های طلایی برای برنامه ریزی برگزاری افتتاحیه ی باشکوه

ایده های طلایی برای برنامه ریزی برگزاری افتتاحیه ی باشکوه



  • ارسال شده در تاریخ : ۲۱ آذر ۱۳۹۶

پر واضح است که برگزاری یک افتتاحیه مناسب می‌تواند زمینه‌ساز عملکردی موفقیت‌آمیز شود. دعوت از رسانه‌های تصویری، شنیداری و مکتوب مثل تلویزیون، رادیو و نشریات می تواند بازتاب بسیار موثری در معرفی و شناساندن کسب‌وکار شما به جامعه داشته باشد. اصل مهم در برگزاری یک مراسم افتتاحیه موفق، برنامه‌ریزی درست و دقیق است که در این چارچوب به برخی از مهم‌ترین موارد آن خواهیم پرداخت:
•    تعیین بودجه
این مرحله، گام نخست در برگزاری هر مراسم افتتاحیه است. تخصیص بودجه برای هر مرحله، به‌خصوص برای بخش تبلیغات هر برنامه که مد نظر مجریان است، باید جداگانه صورت بگیرد.



 


انتخاب تاریخ


برای اینکه مراسم به مناسب‌ترین شکل خود برنامه‌ریزی شود باید تاریخ و زمان دقیق برگزاری آن را بدانیم در این‌صورت می‌توان اعضای تیم همکاری را از چند ماه قبل آماده یک رویداد با شکوه نمود.


دریافت مجوز


با توجه به هنجارهای حاکم بر فضای تبلیغاتی هر کشور، برای استفاده از تابلوها و بنرهای تبلیغاتی مراسم افتتاحیه باید قوانین لازم را رعایت و مجوزهای مربوطه را اخذ نمود تا خللی در روند برگزاری مراسم روی ندهد.


طرح تشویقی


طرح تشویقی می‌تواند به دو صورت نمود پیدا کند، یکی در مورد تشویق شرکت‌های محلی و دیگری تشویق مشتریان. با در نظر گرفتن بن‌های ویژه و هدایای خاص، شرکت‌ها را در حفظ ارتباط و تعامل با خود تشویق نمایید و نیز برای حفظ وفاداری مشتریان خود برای آنها تخفیف‌های ویژه و جوایز نقدی در نظر بگیرید.


دعوت از هنرمندان و چهره های معروف


در مراسم افتتاحیه بهتر است خودتان در برقراری ارتباط و تعامل اولیه پیش‌قدم شوید. برای این کار می‌توانید از هنرمندان و چهره‌های محبوب کمک بگیرید. برای ازدحام بازدید کنندگان در مراسم برنامه داشته باشید، منتظر ثبت نام و خرید آنها از محصولات خود نباشید بلکه خودتان از آنها ثبت نام به عمل آورید و به معرفی محصولات خود بپردازید. با حضور هنرمندان و طنزپردازها می‌توانید انتظارهای طولانی در صف‌ها را برای بازدید کنندگان خوشایند و خاطره‌انگیز نمایید.


مجرب بودن کارمندان فروش


عرضه کنندگان و تولید کنندگان کالاها یا خدمات باید نیروهای آموزش دیده و متبحری تربیت کنند تا در فرصت‌های بی‌نظیر مانند برگزاری مراسم افتتاحیه بتوانند به بهترین شیوه محصولات و کالاهای خود را به بازدید کنندگان و مشتریان معرفی کنند.


سهیم نمودن نشریات


سر دبیر روزنامه‌های مختلف داخلی را از ورود یک کسب‌وکار جدید آگاه کنید زیرا در راستای شغل آفرینی و خدمات مورد نیاز جامعه است. همچنین بر مزایا و امتیازاتی تاکید کنید که مشارکت آنها را می تواند به همراه داشته باشد.


دعوت از مقامات و مسئولین


با سیاست مداران، رهبران مذهبی، مسئولین شهری و شهرداری‌ها تعامل کنید و برایشان بستر ذهنی از کسب‌وکار خود شکل دهید و خواهان شرکت آنها در جلسه قیچی کردن روبان افتتاحیه شوید. با این کار وجهه و اعتبار کار خود را ارتقا خواهید داد.


استقبال از گروه‌های مختلف اجتماعی


از نیروهای نظامی همراه با اجرای موزیک ملی و افراشتن پرچم کشور برای هرچه با شکوه نمودن برگزاری افتتاحیه دعوت کنید. همچنین می‌توانید برای ایجاد هم‌حسی مشترک در کسب‌وکار خود از فعالان محیط زیست و خیریه‌‍‌ها به عنوان بستری برای مشارکت در امور اجتماعی دعوت به عمل آورید.


عکاسی و فیلمبرداری از مراسم افتتاحیه


عکس و کلیپ‌های کوتاه فیلمبرداری از جشن افتتاحیه در آرشیو فعالیت خود داشته باشید تا برای ارائه نمونه کار افتتاحیه به مشتریان و همچنین برای تبلیغ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی (تلگرام، اینستاگرام، توییتر، آپارات) با قدرت بیشتر ظاهر شوید.