نسیم پلاس




۴ روش برای سازماندهی همایش ها

۴ روش برای سازماندهی همایش ها



  • ارسال شده در تاریخ : ۲۶ دی ۱۴۰۰

نحوه برگزاری همایش هایی که برای شرکت کنندگان ارزش زیادی به ارمغان می آورد.

همایش های پیشرو و تخصصی مانند بهشت برای کارآفرینان است. با این حال، بحث هزینه ها برای شرکت کنندگان در همایش بسیار حائز اهمیت است و توجیه مبالغ زیاد می تواند سخت باشد، به خصوص وقتی صحبت از بازگشت سرمایه برای استارتاپ هایی با منابع محدود باشد.

اکوسیستم استارت‌آپ در حال حاضر در حال گسترش است و در برخی موارد اشباع نیز شده است. برای موفقیت و جلب توجه رسانه‌ها، سرمایه‌گذاران و شرکای بالقوه نمی توان از روش های معمولی استفاده کرد.

زمانی که هزاران رقیب در حوزه فعالیت شما وجو دارد، متمایز شدن از میان آنها سخت‌تر می‌شود. یکی از روش هایی که به شما کمک می‌کنند کسب و کار خود را گسترش دهید و در آن موفق باشید، برگزاری همایش به صورت اصولی و حساب شده است.

همکاری با رهبران حوزه فعالیت، راه را برای برخوردهای بالقوه و سودآور باز می کند. برای این تعامل و دیده شدن، گزینه های متفاوتی مانند: شتاب دهنده ها، رویدادهای شبکه های اجتماعی و مسابقات استارتاپی دسسترسی به این هدف را تا حدودی فراهم می کنند.

اما برای موفقیت بیشتر و تسریع روند حرکت به سوی هدف، برگزاری همایش توسط یک تیم متخصص برگزار کننده همایش می تواند در تسریع رسیدن به نقطه عطف کسب و کار شما، صد در صد کمک کند.

رویدادهای کوچک‌تری که ممکن است فاقد برند و شهرت باشند، تمایل دارند تا برای افراد مرتبط برگزار شوند. در حالی که یک مرور سریع از غرفه‌ها در کنار برگزاری همایش، افراد را با فناوری‌ها و نوآوری‌های حیرت‌انگیز جدید آشنا می کند و شناخته شدن حوزه کسب و کار را بیش از پیش فراهم می‌کند. این مدل برای کسب و کار شما بسیار موثرتر و موفق تر خواهد بود.

برگزاری همایش های خاص حوزه های تخصصی، به استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا این امکان را می‌دهد تا محصولات یا خدمات خود را به افرادی که واقعاً در این زمینه نیازمند و فعال هستند، بشناسند. رقبا را پشت سر می گذارند، انگیزه زیادی پیدا می کنند و با مخاطبین ارزشمندی ملاقات می‌کنند.

صاحبان کسب و کار به جای اینکه صرفاً به یک همایش از جنبه نمایشی آن نگاه کنند، باید بتوانند با ایده بهتری در مورد بازار مناسب محصول خود، آنچه که مصرف کنندگان و سرمایه گذاران واقعاً به دنبال آن هستند و آنچه که بهتر یا بدتر از سایرین انجام می دهند، را در ضمن برگزاری همایش به آنها ارائه نمایند.

سرمایه گذاران اغلب بر حوزه خاصی تمرکز می کنند. در برگزاری همایش های تخصصی که فقط به آن حوزه می پردازد، شانس ملاقات با افرادی که علاقه مند به شراکت، خرید یا سرمایه گذاری در استارتاپی مانند شما هستند، بسیار بیشتر است.



محل برگزاری همایش خود را هوشمندانه انتخاب کنید

اگر تصمیم دارید همایش برگزار کنید، به عنوان مثال: اگر در حوزه فناوری باشد، در تهران و چند شهر بزرگ این احتمال وجود دارد که بتوانید صندلی‌های خود را پر کنید و با استقبال رو به رو شوید. اما اگر محل برگزاری همایش متناسب با موضوع همایش انتخاب نشود، احتمال شکست آن بسیار زیاد خواهد بود.

انتخاب محل مناسب برای برگزاری همایش، احتمال شکست رقابت را کاهش می دهد، شانس شما را برای تعامل با جامعه کسب و کارهای محلی، رسانه ها، سرمایه گذاران و حامیان مالی محلی افزایش می دهد.

همچنین به شما امکان می دهد تجربه برگزاری همایش فراگیرتری داشته باشید. نه فقط سخنرانان اصلی شکل جذابی را برای همایش موفق شما ارائه می دهند، بلکه انتخاب محل جالبی برای برگزاری همایش می تواند افراد را به سمت سرمایه گذاری و حضور سوق دهد.

برگزاری همایش به صورت هوشمندانه و تخصصی این امکان را فراهم می کند، تا جامعه محلی برانگیخته شود و مخاطبان زیادی را حتی خارج از شهر نیز جذب کنیم. با برگزاری همایش خود در یک شهر کوچکتر، گزینه های محدودتری برای اقامت و خدمات نسبت به گزینه های موجود در یک کلان شهر، جهت رفاه شرکت کنندگان در همایش خواهید داشت.

چرا که یک محل اقامت مناسب و نزدیک به محل برگزاری همایش فارغ از دسترسی بهتر افراد به رویداد شما این امکان را به افراد می دهد که نه تنها در همایش، بلکه در لابی هتل نیز به شما متصل می شوند و روابط تجاری فوق العاده ای برقرار شود.

محتوای همایش را در الویت قرار دهید

برای کسب و کارهایی که بر روی رسیدن به هدف در سریع‌ترین زمان ممکن متمرکز شده اند، به راحتی می‌توان به همایش ها به‌عنوان یک راهپیمایی تجاری نگاه کرد که در آن‌ می‌توانند محصولات و خدمات خود را در مقابل افراد فعال در آن حوزه به نمایش بگذارند و دست همکاری را بفشارند. برای این امر، نیازمند داشتن محتوای مناسب و قوی برای همایش هستید تا بتواند منظور و خواسته شما را به راحتی بدون کوچکترین ایرادی به مخاطب شما انتقال دهد.

برگزاری همایش تخصصی در حوزه کسب و کار به برگزارکنندگان اجازه می‌دهد تا گروه‌های خاصی از متخصصان را هدف قرار دهند و برای فعالان که در همان زمینه فعالیت می‌کنند، پیشنهادات ویژه ارائه کنند.

برای انتقال هدف و محتوای همایش نیاز به بستر مناسب و تخصص در برگزاری همایش است. اگر برای کسب و کار خود نیازمند برگزاری همایش هستید، مجموعه نسیم سبز با متخصصان خود و سالها تجربه، در کنار شما خواهد بود.

برای مشاوره رایگان در خصوص برگزاری همایش و برگزاری سمینار خود، همین حالا با کارشناسان ما در نسیم سبز تماس حاصل فرمایید.

برای مشاهده همایش ها و سمینار های برگزار شده توسط تیم نسیم سبز، بر روی این لینک، کلیک بفرمایید.