نسیم پلاس




تبلیغات محیطی و انواع آن

تبلیغات محیطی و انواع آن



  • ارسال شده در تاریخ : ۱۳ آذر ۱۳۹۶

شاید بتوان به جرات عنوان کرد تبلیغات محیطی یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال موثرترین روش‌های تبلیغات است. این روش تبلیغاتی به دلیل اینکه در فضای آزاد و در موقعیت‌هایی که ببننده بتواند آن را ببیند، به این نام خوانده می‌شود. تبلیغات محیطی یک شیوه مناسب برای به خاطر آوردن نام محصول قبل از ورود مشتری به مراکز خرید و در واقع آخرین شانس تولیدکنندگان جهت معرفی محصول‌شان است. در واقع تبلیغات محیطی پیام خود را به صورت ساده اما پرقدرت به مصرف‌کنندگانی که در حال مسافرت و جابه‌جایی اند، می‌رساند.

برخی از افراد به اشتباه تبلیغات بیرونی و تبلیغات محیطی را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. در واقع این‌گونه می‌توان گفت که تبلیغات محیطی شاخه‌ای تخصصی، جدید و رو به گسترش است. برای مثال تبلیغات بیلبوردی یکی از انواع تبلیغات محیطی است که در محل ثابت نصب شده و همواره در مسیر نگاه بینندگان قرار دارد. اما تبلیغات بیرونی با تبلیغات محیطی تفاوت دارد که یکی از موارد متمایز کننده این دو در این موضوع است که که عبارت خارج از خانه یعنی هر رسانه‌ای که خارج از محیط منزل با مشتری در ارتباط باشد.

تبلیغات محیطی چهار نوع عمده دارد که از نظر کارکرد، اهداف تبلیغاتی و نتایج حاصل از آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: بیلبورد، مبلمان شهری، وسایل حمل و نقل و سایر رسانه‌های محیطی.

الف-بیلبورد (Billboard) بهترین ابزار از جهت میزان بازدید، برای معرفی محصول و خدمات در محیط شهری است. بیلبورد یک ایده جالب و بدیع است که بیننده را وادار می‌نماید به تفکری که در پشت یک طرح پنهان است فکر کرده و تصمیم نهایی برای خرید را بگیرد.



ب-مبلمان شهری (Urban furniture) مبلمان شهری به مجموعه وسیعی از وسایل ، اشیا، دستگاه ها ، نمادها ، خرده بناها، فضاها و عناصر مختلف می‌گویند. به دلیل اینکه این نوع از تبلیغات در خیابان و در کل فضای باز شهر نصب شده‌اند و استفاده عمومی دارند، به این اصطلاح معروف شده‌اند.



ج-وسایل حمل و نقل (Vehicle) نظیر بدنه اتوبوس، بدنه خودروهای پخش محصول و غیره.



این روش با تکیه بر فضای تبلیغاتی روی بدنه وسایل حمل و نقل مانند مترو، اتوبوس و امکان اینکه افراد مختلفی بتوانند در زمان حرکت آن را ببینند، امروز با استقبال خوبی روبرو شده است. نکته حائز اهمیت در این دسته از تبلیغات این است که نباید مخل دید و فضای حرکتی وسایل نقلیه عمومی شود.

د-سایر رسانه‌های محیطی (Other media advertising) که در توضیح آن می‌توان از موارد ذیل نام برد:

1-استرابورد (Straboard)نوعی استند ایستاده تبلیغاتی است. به عبارتی نسل جدید سازه‌های بادبانی و پرتابل‌های ایستاده قدیمی است که از چندین سال پیش توسط شهرداری‌ها جهت اکران‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. استرابورد سازه‌ای است که نقایص و ایرادات نسل‌های قبلی خود را برطرف کرده و ایستایی خوبی در مقابل باد دارد.



2-استند تبلیغاتی (Stand)

3 -ایستگاه‌ها (Stations) نظیر قطار شهری (مترو)، ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی و غیره.

4- تابلوی سردر فروشگاه (Store sign board)

5-تلویزیون‌های تبلیغاتی (Advertising TV screens)

6- جعبه‌های نور یا لایت باکس تبلیغاتی (Light Boxes)

7- حروف‌نگاری روی پنجره فروشگاه (Window Lettering)

9-سایه‌بان جلوی درب فروشگاه (Awnings)

مزایای تبلیغات محیطی

از جمله مهم‌ترین مزایای تبلیغات محیطی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


* بهترین وسیله برای معرفی برند است.
* ابزاری مناسب برای افزایش فروش است.
* برای معرفی کالا و خدمات مناسب است.
* برای آگاهی رسانی نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار مناسب است.
* برای هدف‌گیری مشتری در مراکز تصمیم‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد.


در آخر می‌توان گفت نقش شرکت‌هایی که با تدوین مسیر و استراتژی درست، به پیاده‌سازی اصولی و نتیجه‌بخش تبلیغات محیطی کمک می‌نمایند، بسیار پررنگ و با اهمیت است. از جمله مهم‌ترین نکات در انتخاب یک شرکت تبلیغاتی مناسب می‌توان به تخصص، دانش و تجربه آنها در انجام پروژه‌های مشابه پرداخت. در این راستا با پشتوانه بیش از 21 سال تجربه در امور تبلیغاتی می‌توانید با همکاری آژانس تبلیغاتی نسیم سبز برای انجام امور تبلیغاتی خود به موفقیت‌های مناسبی دست پیدا کنید.